Sözcü Gazetesi ‘Cemaat’in ‘Truva atı’ mı?

Sözcü’nün cemaat ile ilişkisi olduğu bir süredir medyanın gündeminde. Bu iddiaları Medyaradar’dan Varol Ersoy bir kez daha hatırlattı. Ersoy’un yazısı ise Sözcü okurlarının da gündemine girdi.

Gazetemize faks yoluyla ulaşan ve Sözcü gazetesi yazarlarından Emin Çölaşan’a gönderilen mektup da iddiaların yanıtlanması isteniyor. Okurlar Fehmi Koru, Sabahattin Önkibar’ın bu konuda ısrarla yazmalarına rağmen Sözcü’nün neden bir yanıt vermediği soruluyor.

Okurlar, “Vural Savaş gibi militan Atatürkçü ve Sözcü’ye büyük katkılar yapmış olan bir ismin yazılarının kesilmesinin bir izahı yapılmalıdır. Ufuk Söylemez’in Tesev-Soros-ABD Pew anketlerini yazdığı için yazılarının engellendiği iddialarına da yanıt verilmelidir” dedi.

Çölaşan’ın yanıtlaması istenen yazıda Hüsamettin Cindoruk başkanlığında yapılan Milli Anayasa Forumlarına Sözcü gazetesinin yer vermemiş olmasına da dikkat çekiliyor, bundan duyulan rahatsızlık dile getiriliyor. Bir diğer eleştiri konusu ise 19 Mayıs’ta İstanbul’da yapılan ve 200 bine yakın gencin katıldığı büyük Cumhuriyet yürüyüşüne manşetten yer vermemesi oldu. Okurlar gazetenin sahibi olan Burak Akbay’ın resmi bir açıklama yapmasını istedi.

Şimdi hem Emin Çölaşan’ın hem de Akbay’ın vereceği yanıt merakla bekleniyor.

SÖZCÜ GAZETESİ ‘CEMAAT’İN TRUVA ATI MI?

İşte Ersoy’un o yazısı:

Türk medyası ilginctir… Hadi adlı adınca yazalım, “Kimin elinin kimin cebinde olduğu pek belli değildir…”

Her zaman bazı gazetelerin arkasında “görünen patron”dan başka isimler olduğu iddia edilir ve ne ilginçtir ki yıllar sonra bu iddiaların bazılarının doğruluğu ortaya çıkar.

Şimdi de benzer bir tartışma, son beş yılın en etkili muhalif gazetesi Sözcü için gündemde…

Konuyu ilk kez cemaate ve iktidara yakın kalemlerden Fehmi Koru tartışmaya açtı.

Koru 24 Nisan 2010’da Yeni Şafak’ta Taha Kıvanç imzasıyla aynen şunları yazdı:

“Cemaat’in aklına bir kez daha hayranlık duymama sebep olan bir proje ’Sözcü’…

Öğrenciliği Cemaat evlerinde geçmiş, sahibi görünen delikanlıya buradan şapka çıkarıyorum. Bulundukları yerde ‘ileri giden’ yazarlar için bir sığınak gibi Sözcü Gazetesi; 150 bin civarında satışıyla para bile kazandırıyor olmalı.

Muhalefetini de yakın kontrol altında tutacaksın, neme lâzım!”

***

Fehmi Koru bunları yazdı ama Sözcü’nün ‘genç patronu’ Burak Akbay bu son derece ilginç iddiaya bugüne kadar yanıt vermedi…

Fehmi Koru; orada da bırakmadı iddiasını:

Star Gazetesi’ne geçtikten sonra, 26 Mart 2012 tarihinde yine Taha Kıvanç ismiyle yazdığı köşesinde, Sözcü için ilginç bir paragrafa yer verdi:

“Turgut Özal’ın rahle-i tedrisinden geçmiş Ertuğrul Akbay ile yurtdışındaki ‘Cemaat’ evlerinde yetişmiş genç Burak Akbay, en kıyıcı kalemleri topladığı gazeteleriyle iktidara göz açtırmaz gibi görünseler de, Sözcü’nün işlevi bence en samimi iktidar yanlısı gazete kadar önemli… ”

Burak Akbay bu yazıya da yanıt vermedi.

***

Bu çok önemli iddia yine tam unutuluyordu ki; bu kez Aydınlık Gazetesi yazarı Sabahattin Önkibar 23 Haziran 2012’de “Sözcü’nün gizli sahibi Fethullah Gülen mi” diye sordu…

Önkibar bu yazısında aynen şunları söylüyordu:

“Başlığa bakıp amma da saçma iddia falan demeyin, yazımı okuyun!

Fehmi Koru’yu bilirsiniz…

Fethullah Gülen medyasında uzun yıllar başyazarlık yapan, halen o camiaya çok yakın olan ve cemaatı avucunun içi gibi bilen biridir!

İşte o Fehmi Koru Yenişafak Gazetesi’ndeki yazısında aynen şunları yazdı:

’Cemaatın aklına bir kez daha hayranlık duymama sebep olan olan proje Sözcü Gazetesi’dir. Öğrenciliği Cemaatın Işık Evleri’nde geçmiş sahibi görünen delikanlıya buradan şapka çıkarıyorum. Eee neme lazım muhalefeti de yakın kontrölünde tutacaksın!’

Satırları tekrar tekrar okuyun lütfen!

Fehmi, Sözcü’nün sahibi Burak Akbay için sahip görünen Işık Evleri öğrencisi diyor!

Dahası, Sözcü’yü muhalefeti konrol aracı gibi sunuyor!

Bu yazıdan sonra Burak Akbay, “Hayır Cemaat evlerinde yetişmedim” demedi. Niye acaba?

Sözcü’deki Metin Yılmaz, Emin Çölaşan, Uğur Dündar, Necati Doğru ve Saygı Öztürk gibi isimlerin duruş ve mücadelelerine saygım çok büyük, lakin tablo budur efendim!”

Akbay, yine yanıt vermedi!

***

Ve Sabahattin Önkibar, 13 Temmuz 2012 tarihli Aydınlık’ta, “İşte Sözcü’nün F Tipi ile irtibatında ikinci belge” başlığıyla bir yazı daha kaleme aldı:

“Daha önce Fehmi Koru’dan alıntı yaparak Sözcü Gazetesi’nin sahibi olan Burak Akbay’ın F Tipi’nin Işık Evleri’nde yetiştiğini ve gazetenin aslında Burak Akbay’a değil F- Tipi’ne ait olduğunu yazmış ve F Tipi’nin muhalefeti bu şekilde kontrol altında tutmak istediğini aktarmıştık ki, Burak Akbay bu yazıma, ‘Hayır ben Işık Evleri’nde yetişmedim’ diyemedi!

Ve ikinci belge!

Dikkat ediyor musunuz? Sözcü’nün Suriye ve Esad ile ilgili yayınları Zaman Gazetesi’nin aynısı!

İlginçtir, Utku Çakırözer’in Beşar ile yaptığı röportajı bütün dünya medyası kullanırken güya muhalif olan Sözcü tek satır olsun kullanmadı.

Ve gelelim asıl bombaya:

Meğer Sözcü Gazetesi de Beşar Esad’a röportaja çağrılmış ama Sözcü yönetimi hayır demiş.

Sözcü’nün Ankara Temsilcisi Saygı Öztürk, ‘Ben gitmek istedim ama yönetim izin vermedi’ açıklamasını yaptı!

Sözcü gibi yeni popüler olan bir gazete, kendini tanıtma adına böyle bir fırsatı kaçınr mı?

Normalde kaçınmaz ama perde gerisindeki irade, yani gerçek patron hayır dediği için, sevgili Saygı Öztürk yolda kaldı!

Lütfen iyi sorgulayın, güya muhalif olan bir gazete Esad’ın davetini niye reddeder?

Bunun anlamı açık, Sözcü’nün yayın politikaları Pensilvanya’dan belirleniyor.

Esad’a tavır alınmasının başka izahı olamaz!

’Ama AKP’ye muhalefet yapıyor’ mu dediniz?

Şekli bir muhalefet elbette var, onu yapmasa zaten Sözcü diye bir gazete olmaz.

Sözcü Gazetesi, F Tipi örgütün muhalefete sızması, yani muhalif yayını kontrol altında tutmasıdır!

Siz Sözcü’de ABD ve NATO aleyhinde ya da F Tipi’nin İbrahimi dinler yani Hazreti Muhammedsiz yeni İslam teklifi bağlamında bir satır olsun eleştirel bir haber gördünüz mü hiç?”

Ve tahmin edebileceğiniz gibi aradan dört gün geçmesine karşın Sabahattin Önkibar’ın bu yazısına da yanıt verilmedi…

***

Fehmi Koru’nun yazıları muhalif kesimler tarafından pek ciddiye alınmadı ama kendisi de iktidar karşıtı olan Sabahattin Önkibar’ın yazıları “Acaba doğru mu?” sorusunun sorulmaya başlamasına neden oldu.

Eğer bu iddialar yalanlanmazsa ve kulaktan kulağa yayılırsa ne Emin Çölaşan, ne Necati Doğru, ne de Uğur Dündar kurtarabilir Sözcü’yü…

Umarız genç patron Burak Akbay da bu acı gerçeği görür ve gereğini yapar.

Tabii; bunu yaparken Sözcü’yü çıkartmaya başladıkları günlerde gereken hatırı sayılır parayı nereden bulduklarını açıklamayı da ihmal etmez…

Merakla bekliyoruz:

Bakalım muhalif kesimler bu kez de yıllardır kandırılmış olduklarını mı öğrenecek?

Yurt gazetesi

Emin Çölaşan’ın iddialara cevabı için tıklayın

Reklamlar

Yorum yapın yada içinizi dökün rahatlayın...

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: