Suriye’den Van’a 40 ton yardım

Suriye Van’daki depremzedelere 40 ton insani yardım malzemesi gönderdi. Devlet Başkanı Beşşar Esad’ın direktifleri doğrultusunda, 40 ton insani yardım malzemesi taşıyan uçağın Van’daki depremzedelere gönderildiği bildirildi.

Suriye Arap Haber Ajansı’nın konuyla ilgili yaptığı haber şu şekilde:

Dost Türk halkıyla dayanışma amacıyla Suriye Arap Kızılay’ı bugün; geçtiğimiz hafta Türkiye’nin Van ilinde meydana gelen ve büyük hasarlara yol açan depremde zarar gören depremzedelere insani yardım malzemeleri taşıyan bir uçak gönderdi.

Suriye Arap Kızılay’ından Sorumlu Devlet Bakanı Josef Sveyd yaptığı basın açıklamasında, Cumhurbaşkanı Beşşar el-Esad’ın direktifleri doğrultusunda 40 ton acil yardım, tıbbi ve insani malzemeler taşıyan bir uçağın dost Türk halkına gönderildiğini kaydetti.

Sveyd, deprem sonucu zarar görenlerin duyduğu acil yardım ihtiyacına binaen Suriye Arap Kızılay’ı ile Türk Kızılay’ı arasında kurulan iletişim yoluyla gönderilen acil yardım malzemeleri arasında 500 çadırın yer aldığını ifade etti.

Diğer taraftan Suriye Arap Kızılay’ı Müdürü Dr. Abdürrahman Attar da; gönderilen yardımların depremzedelere ön yardım teşkil ettiğini, depremin etkilerini azaltmak ve onlarla dayanışmayı ifade etme amacı taşıdığını belirtti.

Attar; yardımların büyük bölümünün takdim edilmesinde hükümetin rolüne işaret etti.

suriye-yardm

Yorum yapın yada içinizi dökün rahatlayın...

