MELİH GÖKÇEK’İN ANKARA EN ÇOK YAPMAK İSTEDİĞİ ŞEY NE

Beklenen oldu. Okullar açıldı, trafik sıkışıklığı tavan yaptı. Sadece Eskişehir Yolu değil, İstanbul Yolu, Konya Yolu, Samsun Yolu, Çankırı Caddesi, Atatürk Bulvarı, Etlik Caddesi, Dikmen Caddesi, Ragıp Tüzün Caddesi, Altındağ Caddesi, Kazım Karabekir caddesi, Fatih Caddesi farklı değil. Bunlar ana arterler. Ana yollara çıkışlar daha da kötü durumda.

Milyarlarca lira harcanarak genişletilen yollar, bat-çık kavşaklar yükü taşımıyor artık. 18 yılda yaptığı plansız “planlama” (çoğu parsel bazında) çalışmalarıyla sadece Eskişehir Yolu güzergâhına yüz binlerce yeni nüfus ekleyen, (konutlar, alış veriş merkezleri, kamu binaları) Büyükşehir Belediyesi Yönetimi, okullar açıldığında ortaya çıkacak felaket manzaranın şüphesiz ki farkındaydı.

TÜİK verilerine göre, 2010 yılı itibarıyla Ankara Büyükşehir sınırları içerisinde 4.431.719 kişi yaşıyor Bu büyüklükte bir kentin ulaşım ihtiyacını özel araçlar ve toplu taşıma adı altında tıklım tıkış seyahat edilen servis araçları, dolmuşlar, minibüsler ve otobüslerle çözmeye kalkışıp, raylı toplu taşımayı ihmal ederseniz olacağı buydu.

Göreve geldikten, 18 yıl sonra yeniden “ulaşım ana planı” yaptırmak zorunda kalan Büyükşehir Belediye Başkanı, şehir dışında trafik sorununu çözdüklerini, bir tek merkezde sorun kaldığını söylemiş. Bu plan merkezdeki sorunu çözmek için yaptırılıyormuş. (http://www.ankara.bel.tr/Haberler/ulasim_ana_plan_26092011.aspx) Şehir dışında sorun çözüldüyse, Eskişehir Yolu’na (İnönü Bulvarı) paralel, ODTÜ’nün içinden geçen yeni bir yola niçin ihtiyaç duyuluyor? Şehir dışı derken kastedilen neresi acaba?

Daha önce bizzat Melih GÖKÇEK tarafından dile getirilmiş olan ODTÜ içinden yol geçirme talepleri, Eskişehir Yolu’nun trafik sıkıntısı gerekçe gösterilerek, Ankara Ticaret Odası (ATO), Ankara Sanayi Odası (ASO) ve Ankara Giyim Sanayicileri Derneği başkanlarınca, her nedense trafik sıkışıklığının en az olduğu Temmuz ayı içerisinde yeniden dile getirildi. Söz konusu sivil toplum kuruluşu yetkilileri niçin bu konuda bu kadar aktif davranma gereği duydu bilmiyoruz. Ancak, bu açıklamanın, okullar açıldığında yaşanacak trafik sıkışıklığının başını ağrıtacağını düşünen belediye yönetimine, olası tepkileri savuşturma konusunda önemli bir gerekçe sağladığını söylemeliyiz.

Bundan dolayı olsa gerek, belediyenin ulaşım konusundaki icraatlarını yanlış bulan meslek odaları konuştuğunda, demediğini bırakmayan Büyükşehir Belediye Başkanı, bu kez kent planlaması ve ulaşım konusunda hiçbir uzmanlığı bulunmayan bu kişilerin açıklamalarına sessiz kaldı. Sessiz kalmakla da yetinmedi, destek çıktı.

Basında yer alan haberlere göre Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Melih GÖKÇEK, tartışmaya; “Ramazan Bayramı tatili sonrası, yol açımına hemen başlamak istediklerini söyleyerek dahil oldu (http://arsiv.sabah.com.tr/2008/08/26/haber,E97747E5AF574578831F6C674505ED2B.html). Melih GÖKÇEK, öncelikle ODTÜ Rektörlüğü’nün karşı çıkmadığı Anadolu Bulvarı’nın devamı olan bölümden işe başlayacaklarını, bu yolu Çırağan Lokantasının bulunduğu yerden Konya Yoluna bağlayarak Ankara trafiğini rahatlatacaklarını belirtmiş. Oradan nereye bağlayacak, tamamen özel araç ulaşımına yönelik olduğu anlaşılan bu yol merkezdeki trafik sıkışıklığının giderilmesine nasıl bir katkı sağlayacak bilmiyoruz. Kendisi de söylemiyor.

Gerek GÖKÇEK, gerekse ODTÜ yetkililerinin açıklamalarından anlaşılan o ki sorun, Anadolu Bulvarının Konya Yoluna bağlanmasıyla ilgili değil. ODTÜ Rektörlüğü’nün Ağustos ayı sonunda yapmış olduğu basın açıklamasından anlaşıldığı kadarıyla, söz konusu yol güzergâhında kalan araziler, 1993 yılında, o zamanki yetkili kurum olan Kara Yolları genel Müdürlüğüne devredilmiş (http://www.metu.edu.tr/tr/odtu-imar-plani-yollar-eymir-golu-ile-ilgili-basin-toplantisi-notlari).

“Trafiğin rahatlaması için ODTÜ‘den yol geçmesi şart. Ankara, bunu fazlası ile hak ediyor” diye açıklama yapan sayın başkanlar, hiçbir yasal engel olmamasına karşın, göreve geldiği 1994 yılından beri bu yolun niçin açılmadığının hesabını Melih GÖKÇEK’ ten sorarlar mı? Göreceğiz.

Anlaşılan o ki sorun bu yol değil. Sorun, ODTÜ ormanını ve mevcut yerleşkeyi ortadan ikiye bölecek, Eskişehir Yoluna paralel yeni bir yolun açılmak istenmesi. Peki, Ankara’nın akciğeri niteliğindeki bir doğal alana zarar verme pahasına açılması istenilen böyle bir yol, bırakınız merkezdeki sıkışıklığı çözmeyi, Eskişehir yolunu kullanan milyonlarca kişinin ulaşım ve trafik sorununu çözebilir mi?

Soruyu tüm Ankara’yı kapsayacak şekilde genişletelim. Sadece yeni yollar açarak yada mevcut yolları genişleterek 4,5 milyon nüfuslu bir kentin ulaşım sorununu çözmek mümkün olabilir mi?

Geniş bir kesim, her geçen gün daha da artan trafik sorunun, her seçim öncesinde bir iki yılda bitirileceği söylenmesine karşın bir türlü sonuçlandırılamayıp, yapım sorumluluğu yakın zamanda Ulaştırma Bakanlığı’na devredilen raylı toplu taşın sistemlerinin (metro) zamanında gerçekleştirilmemiş olmasından kaynaklandığını söylüyor.

Mevcut toplu ulaşım sistemleri yeterli kalite ve yaygınlığa sahip olmadığı için, özel arabalarını sürekli olarak kullanmak zorunda bırakıldıklarını belirten bir kesim, bu durumun aile bütçeleri için ciddi bir yük oluşturduğunu, trafikte harcamak zorunda kaldıkları süreyi artırdığını ifade ediyor. Durum arabası olmayanlar için de farklı değil. Onların şikâyeti de, toplu taşımacılık sistemlerinin yetersiz ve kalitesiz oluşu. Otobüs ve minibüslerde çok uzun mesafeleri ayakta gitmek zorunda kalmaları, ulaşım ücretlerinin pahalılığı ve trafikte geçirmek zorunda kaldıkları sürelerin uzunluğu en önemli şikayet konuları.

Emlak Haberleri isimli bir internet sitesinde yer alan 26.07.2010 tarihli bir habere göre; İncek-Alacaatlı bölgesinde 219.5 dönümlük bir alanda imar hakkı iki katından fazla arttırılmış. Önceki planda 218 olan konut sayısı 550’ye çıkarılmış (http://www.emlakhaberleri.com/sektorel-haberleri/melih-gokcek-imar-hakkini-iki-katina-cikardi.html). Bizim görüşümüz, bu anlayış sürdüğü müddetçe, dünyanın en gelişmiş raylı sistemini dahi yapılsa bu sorunun çözülmeyeceği.
ODTÜ içerisinden yol geçirilerek trafik sorunun çözülmesini, Ankara’nın gelişmesinin engellenmemesini isteyen başkanlar bu konularda ne düşünüyorlar. Bilmiyoruz. Umarız bu konudaki görüşlerini de toplumla paylaşırlar.

Ahmet Müfit
Odatv.com

Reklamlar

Yorum yapın yada içinizi dökün rahatlayın...

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: