Skandal ifadenin yer aldığı dergiyi cemaat çıkartıyordu

TCDD’nin “Raillife” dergisi hem toplatıldı, hem de internette yayından kaldırıldı. Ancak bir ayrıntı gözden kaçtı. Söz konusu dergiyi, Cihan Haber Ajansı çıkartıyordu. Derginin internet sitesinin DNS sorgulamasının da zaman.com.tr üzerinden yapılması dikkat çekiyor.

Skandal, “Çam dibine yatırırlar…” sözüyle hafızalara kazındı. Ulaştırma Bakanlığı Devlet Demiryolları’nın aylık yayınlanan Raillife dergisine yazdığı yazıda Ulaştırma Bakanlığı Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Müşaviri Mehmet Aycı’nın kullandığı ifadeler, oldukça dikkat çekiciydi.

Aycı, dergideki yazısında şu ifadeleri kullanmıştı: “…Tren Erzurum’a geldikten sonra Yeşilçam’da artist olma heveslisi Erzurum kızları, trenle İstanbul’a kaçarlar, türlü maceralar yaşadıktan hatta çam dibine yatırıldıktan sonra, tabii artist olamadan ancak ‘kız gittim, kadın geldim’ havasında tekrar memleketlerine dönerler.”

Skandal açığa çıkınca, müşavirin işine son verildi. Dergi piyasadan toplatıldı. Hatta derginin sitesi de internet ortamından kaldırıldı. Bu hızlı ve etkili önlem, AKP’nin benzeri skandallarda, “Kürt kuma alalım” diyen AKP’li Rize Belediye Başkanı Halil Bakırcı örneğinde olduğu gibi neredeyse hiçbir şey yapılmamasıyla kıyaslandığında, bu defa kızdırılanların Erzurumlular olmasının da kararda etkili olduğunu düşündürüyor.

Ancak bu akıl yürütme bir yana, skandal ifadelere yer veren derginin Gülen cemaati tarafından çıkarılıyor olması haberlerde yer almadı.

Site CHA’ya ait
Yayından kaldırılan sitenin sahibi olarak, Cihan Haber Ajansı (CHA) Genel Müdürü Reşit Haylamaz görünüyor. Sitenin dns sorgulaması da zaman.com.tr üzerinden yapılıyor.

TCDD yetkilileri, dergiyi doğrudan kendilerinin çıkarmadığını, CHA’nın dergiyi çıkarması konusundaki anlaşmayı TCDD Vakfı’nın yaptığını belirtiyorlar. Yetkililer kendilerinin aylık dergiye birkaç sayfa katkıda bulunduklarını, Bakanlık Müşaviri’nin yazısının da bunlardan biri olduğunu, ancak yazıyı yazanın müşavir olmasından dolayı herhangi bir kontrolde bulunmadan yazıyı dergiye ilettiklerini söylüyorlar.

Dolayısıyla dergideki yazıların tüm denetim sorumluluğu, aynı zamanda Cihan Haber Ajansı’na ait. Zaten site yayındayken, yazıların altında “Copyright © 2007 Sitemizdeki Yayınlanan Yazı Ve Fotoğrafların Bütün Hakları Cihan Haber Ajansı’na Aittir. Kaynak Gösterilmeden Alıntı Yapılamaz” ibaresi çıkıyordu. Fakat şimdiye kadar bu kuruma kimse skandal ifadelerdeki sorumluluğunu hatırlatmadı.

Cemaat bindiği dalı kesmedi
Skandalın açığa çıkmasından sonra Zaman gazetesinin tavrı da, bu işteki sorumluluklarını unutturma ve oluşan tepkinin gazını almaya dönük oldu. Gazete, skandal ifadeleri haberleştirmedi. Konuyla ilgili ilk haber, Ulaştırma Bakanlığı’nın Halil Bakırcı’yı görevden alması haberi oldu.

Ardından 19 Şubat günü Cihan Haber Ajansı, 20 Şubat günü de ayrıca Zaman gazetesi “Erzurumlu Kadınlar duyarlılığından dolayı Bakan’a teşekkür etti” haberi yaptılar.

Yandaş medya bağına tipik bir örnek
Devletin kurumunun dergisinin vakıf üzerinden cemaate verilmesi, hükümetle yandaş medya arasındaki ilişkiye de tipik bir örnek oluşturuyor.

Anlaşma, reklam gelirlerini CHA’ya bırakıyor, dolayısıyla maddi bir yönü var. Ancak daha önemlisi, hükümetin kendi medyasını yaratmak konusunda hiçbir fırsatı kaçırmaması.

(soL – Haber Merkezi)

Reklamlar

Yorum yapın yada içinizi dökün rahatlayın...

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: