SÜHEYL BATUM’UN GENELKURMAY’A ELEŞTİRİSİNİN NEDENLERİ

CHP Genel Başkan yardımcısı Süheyl Batum’un, Türk Silahlı Kuvvetleri için “kağıttan kaplan” benzetmesine Genelkurmay’dan yanıt geldi.
TSK’dan yapılan açıklamada, “Her vesileyle Türk Silahlı Kuvvetlerinin siyaset dışında kalması gerektiğini savunan bu siyasilerin, Türk Silahlı Kuvvetleri’ni günlük siyasi tartışmaların içerisine çekme gayretleri üzüntüyle izlenmektedir” denildi. Açıklamada, “Siyasetçilerin, Türk Silahlı Kuvvetleri’yle ilgili söylemlerinde daha özenli olmaları beklenmektedir” ifadesi yer aldı.

BUNUN ÜZERİNE,BATUM’DAN BİR AÇIKLAMA DAHA GELDİ

“Sayın Hilmi Özkök, “Ben kasaplık ete, soğan doğramam” diyor, altınızdaki herkes yargılanıyor, siz nasıl buradan kendinizi kurtarıyorsunuz? İkinci olarak, 27 Nisan’da Sayın Büyükanıt’ın açıklaması, onun üzerine tüm Türkiye’nin kaderi değişti. Hayatı değişti. İnsanlar güvenle yürürken birden her şey değişti.”dedi.

BATUM,ELEŞTİRİSİNİN NEDENİNİDE AÇIKLADI

“Türkiye’de bu kadar hukuksuzluklar yapılırken, ordunun kendisini sorgulaması lazım. Bu ülkede Genelkurmay’ın kozmik odasını, hep söyledim. Dedim ki iki tane isimsiz ihbarla, Süheyl Batum’un evi aranamaz, Genelkurmay Başkanı’nın evini arayamaz. Nasıl oluyor da, iki imzasız ihbara, tutup kozmik odayı arıyor. Ne oldu?Ben TSK’dan darbe beklemiyorum. Onu yapan insanlar, binlerce insanın evini aradılar. Oysa benim beklediğim şuydu silahlı kuvvetlerden. Bakın bu hukuki değildir. İki tane isimsiz ihbarla, kimsenin, şahsın bile evi aranamaz. Ama biz hukuka saygılı bir orduyuz. İktidara saygılıyız, aratmak istiyorsa aratsın deseydi, bu kadar pervasızca insanlar aranmaz, telefonlar dinlenmezdi.İçlerinde bu psikolojik harekata, iktidarın o Bekir Bozdağ’ların, Recep Tayyip Erdoğan’ların içinde olduğu psikolojik harekatta, şimdi darbe beklediğimiz yok.” dedi.

TEPKİNİN GELECEĞİNİ BİLİYORDUM

“Neden 27 Mayıs denildi, arkadan 12 Mart, 12 Eylül hepsinin sonuçlarını gördük. Kenan Evren bütün solu bitirdi, iktidarı bilerek isteyerek Turgut Özal’a, birilerinin dost müttefiklerin baskısıyla verdi. Benim istediğim şu, hukuksuzluklara karşı, en azından bunların hukuksuzluk olduğunu söylemesi lazım.Bu tepkinin geleceğini ben biliyordum. Bunlar darbecidir diyen, gazeteler çıktı bu ülkede. Ergenekon hakimleri bugün hepsi bir tarafa dağıldı. Ben bu tepkinin geleceğini biliyorum. Çünkü kral çıplak dedik. İktidarın yaptığını, Reşadiye baskınını anlattık. Dedik ki bunları söylediğimiz için baskılar geleceğini biliyorduk. Silahlı Kuvvetler, bunun mağduru olarak bunları neden söylediğimi, benim üzerimden AKP’nin üzerinden mağdur edebiyatı yapılmasını, bizi siyasetin içine sokma diyordur.” dedi.

KAĞITTAN KAPLANI NİÇİN SÖYLEDİM

Parti içinde herhangi bir tepki almadım. Durup dururken, ‘ordu kağıttan kaplandır’ dediğinizde çok farklı bir anlam geliyor. O lafı görenler tepki gösterebilirler. Onu niçin, nasıl söyledim? Mesela ordunun bir teğmeni 29 aydır içeride. Bu ordunun bazı kurumları, bu cd’lerde oynama var dedi, emniyet hayır dedi, balyoz davası oluştu. Benim ordudan beklediğim şuydu. Bir kurum olarak, bunlar hukuksuzdur, hukuka aykırıdır deyip, içeriden de sayın Büyükanıt sizin yüzünüzden insanlar yargılanıyor bu ülkede.Koşaner-Kılıçdaroğlu görüşmesine tabiki de katılırım. Koşaner bu yüzden gelmiyor, çok önceden planlanmıştı.Şuna üzüldüm ama. Ordunun bunları hiç söylememesi, Bülent Arınç gibi, Bekir Bozdağ gibi kendilerini zeytinyağı gibi üstte görmelerine neden oluyor.” dedi.

Ulusal Kanal

4 Responses to SÜHEYL BATUM’UN GENELKURMAY’A ELEŞTİRİSİNİN NEDENLERİ

  1. Yalçın Tan says:

    Süheyl Batum maksadını eksik anlatmaktan dolayı tepki gördü. Kendisinin de yaptığı açıklamalar bunun böyle olduğunu gösteriyor.Bay Batum TSK^ne bunca saldırılar karşısında neden sustu diye görüş bildirmek istedi. Örneğin bir köşe yazarı “İşine bak general.”diye ukalaca yazı yazdı. Arınç TSK’ni sıradan devlet memuru konumuna sokan konuşmalar yaptı.Daha birçok örnek var. Batum anlaşılan TSK’nin yargıya başvurmasını beklemiş.Onu içi oyulmuş ağaca,kâğıttan kaplana benzetmesi bundan kaynaklanıyor. Yoksa TSK’nin içindeki kaplan gerçek kaplandan da ileridir.Güçlüdür. Ne kâğıda benzer ne de içi oyuk ağaca. Biz Batum’un çıkışını eskilerin deyimi ile “Tegafül-ü ârifane.” olarak değerlendiriyoruz. İnsanların görüşlerini açıklarkaen şu üç nesneye özen göstermelidir: Yanlış anlatmak-Yanlıi anlamak-Yanlış anlaşılmak.

  2. Murat Demirkol says:

    Süheyl Batum’um söylediklerine aynen katılıyorum. Ordumuzun onuru çiğnenirken bu ülkeye hizmet etmiş komutanlar iki deli saçması ihbarla Silivride tutulurken komutanlar süt dökmüş kedi misali bir köşede oturup sesini çıkarmıyorsa,ordumuzun itibarını ayaklar altına seriyorsa işte bunlar kağıttan kaplanlıktır. Yanındayız Süheyl Hocam. Bu ülkede şerefliler şerefsizler kadar konuşmak zorundadır. Sesinizi her zaman duyurun asla yılmayın. Gençliğin Umudusunuz…

  3. cezmi says:

    şimdi süheyil batuma katılmamak elde degil neden diyeceksiniz tsk nadide evletlerını gıladyonun dişlilerine tek tek verirken neden sesiz kalmıştı artık türk halkı şuna inanmaya başlmamıştı tsk komuta kademesi abd tarafından dizayın edilmektedir nedenmi diyeceksiniz 12 eylül darbesinin arkasından abd bizim cocuklar darbe yapmışlardır sözü size neyi hatırlatıyor artık tsk leri türkler tarafından sevk ve idare edilmelidir artık bu vatanı türkler idaare etmelidir kurtuluş buradadır ne mutlu türküm diyene

  4. daf yorum says:

    kesinlikle katiliyorum,ancak ordu tarafindan bakincada aslinda susmakda haklilar,oyle bi iktidar varki zaten duygu somurusu ustune kurulmus,tarihi olmayan besleme bi parti geliyor ve 6 ayda %47 oyla iktidar oluyor,hersey ellerinde,medya herseyi tarafli yansitiyor,bilgi kirliligi iftira hakgetire,e bu durumda ordu napsin bari tek kelime dahi etmeyimde hic degilse bu satilmis medyanin eline koz gecmesin dedi,Turkiyenin gelecegi olan bi ulke olmasi icin kesinlikle satilmis medyaya haddinin bildirilmesi gerek,ulkeyi halk degil,okyanus otesinin getirdigi yonetiyor,bu gidisle 20 yil sonra lubnan,misir dan bi farkimiz kalmaz,peki ne yapmali?bi kisiden ne olur dememeliyiz,tanidigimiz herkese anlatmali,konusmakdan cekinmemeliyiz,cesur olmaliyiz,insanin vatani da elinden kayip gittikden sonra geriye artik ne kalirki???

Yorum yapın yada içinizi dökün rahatlayın...

